Załóżmy, że Twoja firma zatrudnia obywateli zagranicznych, którzy na kilka dni przyjeżdżają do Polski. Upewnij się, czy masz obowiązek płacić za nich składki, skoro pracę wykonują głównie w sposób zdalny. »
W obliczu światowej pandemii koronawirusa wielu pracodawców zleciło pracownikom wykonywanie pracy zdalnej w domu. W związku z tym Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) poinstruował na swojej stronie internetowej, jak postępować podczas pracy zdalnej tak, aby nie naruszyć przepisów o ochronie danych oraz jakie zabezpieczenia w tym zakresie należy... »
Na polecenie pracodawcy, pracownik wykonujący pracę zdalną, będzie miał obowiązek prowadzić ewidencję wykonanych czynności, a także datę oraz czas ich wykonania – tak zakłada projekt trzeciej już tarczy antykryzysowej. »
Pracodawca w wyjątkowych sytuacjach może zezwolić pracownikom na korzystanie w pracy zdalnej z dokumentacji papierowej zawierającej dane osobowe. Wiąże się to jednak z większym ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych oraz związaną z nim koniecznością ich odpowiedniego zabezpieczenia. Poznaj wskazówki Urzędu Ochrony Danych Osobowych w... »
Z uwagi na obecną sytuację, która spowodowała znaczny wzrost pracowników świadczących pracę zdalną rozpoczęła się dyskusja publiczna na temat potrzeb jej uregulowania na poziomie prawnym. Mądrze skonstruowane regulacje mogą znacznie ułatwić wykonywanie pracy w tej formule dla obu stron. Istotne staje się szczegółowe doprecyzowanie praw i obowiązków... »
Pracownicy, którzy przebywają na izolacji w związku z zakażeniem koronawirusem mogą już pracować zdalnie i otrzymywać za tę pracę wynagrodzenie w pełnej wysokości. Umożliwiła m to im to nowelizacja tzw. specustawy o COVD-19. »
Obecna sytuacja spowodowana koronawirusem wymusiła przeniesienie pracy z biura do domu, gdzie nie każdy ma odpowiedni sprzęt i warunki do pracy. Stąd pracodawcy często decydują się na sfinansowanie pracownikom zakupu krzesła biurowego. Czy dla pracownika oznacza to przychód podatkowy? W tej sprawie wypowiedział się organ podatkowy. Sprawdź... »